úterý 12. února 2013

Musím začít počítat!

Jak už název říká opravdu musím začít počítat denní příjem. Už od včerejška čtu všechno co se dá a myslím si, že tak do víkendu mi to ještě zabere :/ Musím sestavit přesně kolik čeho za den jíst a toho se držet, protože jak jste si všichni všimli jím docela málo a i když nemám hlad tak začínám poznávat, že mému tělu něco chybí. Poslední dny jsem docela unavená, mé výkony nejsou takové jaké by měly a co je nejhorší lehce se mi něco natáhne i přesto, že jsem dobře rozcvičená. Do teď jsem cca přijímala 1000 kcal za den (v posledních dnech snad už něco více) a teď bych to chtěla zvednout aspoň na 1600 kcal :) Kdyby jste měli nějaké návrhy kolik čeho k jednotlivým jídlům budu jen ráda :) také přemýšlím že trochu nakombinuji paleo s mojí vegan stravou, protože právě tuky by mi mohly pomoct, ale jak říkám musím toho ještě hodně načíst :)

Pak se vás chci zeptat (a vtom si opravdu vůbec nevím rady) jak například počítáte nutriční hodny u takového ovesného chlebíčku, který mám teď upečený, když si ukrojíte jen kousek :/

A závěrem jsem dneska poprvé vyzkoušela chia puding. Semínka mám doma už déle, ale pořád nějak nebylo místo je narvat do jídelníčku :D Samotný puding mi teda moc nechutnal, ale s ovocem už byl dobrý :) takže za mě jedině s něčím (ovoce,oříšky možná i nějaké to kakao či protein)

sn: 3/4 šálku domácí tropické granoly s 5 lžičky sojového jogurtu, 5 borůvek
sv: 1 plátek ovesného chlebíčku, mandarinka, chia puding
ob: chilli rýže se zeleninou a tofu
sv: kafe s rýžovým mlékem (100ml), 1 plátek celozrnného toastového chleba (tohle je změna i když vám se to zdát nebude. Vyhýbala jsem se pečivu v odpoledních hodinách)
ve: zeleninový salát, 1 plátek pražené mořské řasy, 1 kukuřičný plátek

sport: 45min posilování, 30DS

17 komentářů:

  1. Ahojky, psala jsi mi o nějaký kontakt, tak kdyžtak mi napiš na mail - nikush2904@seznam.cz

    A na jídle určitě přidej, jestli to tak cítíš. Jestli budeš jíst moc málo, tělo ti to bude dávat jasně najevo, a to souvisí i s těmi zraněními, nemocemi - bude na to více náchylné. A k jídlu, asi bych přidala na snídani nějaké bílkoviny a ty svačiny bych trochu zvětšila. Ale já jsem pořád zvyklá na ty svoje ''lehce větší'' :D porce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, již jsem ti napsala :)
      Tělo si už říká :/ takže musím uposlechnout ;)

      Vymazat
  2. Lovely blog :)
    Would you like to follow each other via GFC or more?
    Let me know :)

    Kisses!

    http://www.gagcloud.com/

    OdpovědětVymazat
  3. K snídani bych přidala víc ovoce a ořechy, popřípadě i semínka. K odpolední sváče bych přidala k chlebu zeleninu a namazala ho nějakou pomazánkou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vynasnažím se :) tam je ten problém, že i já po tom musli jsem už v půlce plná :/ budu si muset nějak roztáhnout žaludek :D ale už jsem omezila pití při jídle :)
      Ach jak já ty pomazánky nechci :) ale jelikož mi to říkáš už po 2x tak jsou asi třeba :D

      Vymazat
    2. Tak rostlinný margarín nebo nějaké ty veganské rádoby šunky, apod. :)

      Vymazat
  4. já jsem je objevila asi po 150letech, co jsme je neměla v tescu... je to ta jejich tescoznačka upe obyč, to value
    kdysi dělala opávia piškoty kakaový, ale nějak to zmizelo a já jsem byla tak šťastná, že jsem to našla v tom tescu!

    jídla máš málo... zkus přidat, fakt... ale jinak to vypadá pěkně :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Á, pěkně jsi mě chytila za srdce...i já budu muset vytáhnout kalkulačku a omezit čokoládu ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  6. Teda, nejsem si jistá, jestli bych si s tak ultra lehkou večeří vystačila. :))
    Jinak na porcích určitě přidej, dle mého jíš maličko.
    Já si tedy kalorickou hodnotu ani ostatní věci (tuky, bílkoviny, sacharidy) nepočítám, ale z toho tvého jídelníčku bych určitě měla hlad. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to na večer stačí :) ale v průběhu dne přidám.

      Vymazat
  7. myslím si, že nic počítat nemusíš... akorát z toho časem zešílíš! :D
    tuky určitě přidej, ale přidej i sacharidy, ty jsou pro cvičení moc důležité! :) myslím že i bez počítání si najdeš svůj režim
    s počítáním nutričních hodnot ti bohužel nepomůžu, nikdy jsem nic nepočítala :)
    chia puding jsem ještě neměla..
    k tvému jídelníčku... do snídaně bych přidala víc ovoce! pět borůvek? směšné...
    k svačině klidně tech plátků víc!
    k obědu ještě polévku, hm? :)
    pečivu v odpoledních hodinách se rozhodně nevyhýbej, já ho i večeřím, když si dáš super celozrnné :) nebo aspoň ne to bílé, nic se nestane!
    a ta večeře.. no :D já vím, že ty plátky maj zbytečně moc sacharidů a nezasytí, ale jeden je fakt málo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se v tom teď zorientuji tak pak už počítat nebudu muset, ale teď to moc nezvladám a z toho spíše šílím :(
      Ovoce přidám :)
      jako více toho ovesného chlebíčku? Já ti nevím přece jen je tam dost oříšků a sušeného ovoce.
      Já polévky nikdy nejedla, ale mám v plánu si udelat asi na víkend hráškovou :) ale teda bude to celý můj oběd ne jen část :D
      Na tom pečivu přidám udělám si nějaké celozrnné domácí, u toho kupovaného nikdy nevíš :D ale tak bílé neni a i nějaké ty semínka tam jsou :D
      Mě ten plátek teda zasytí :D ale za co by jsi ho teda vyměnila? Nebo ho zrušila a jen tu zeleninu? :)

      Vymazat
    2. zorientuj se podle toho, aby ti bylo dobře :) ne aby jsi měla přesný počet kalorií...
      na oříšcích není vůbec nic špatného, takže víc toho chlebíčku rozhodně neuškodí! kort k DOPOLEDNÍ svačině - ráno si můžeš dopřát téměř cokoliv :) na to pamatuj
      jen polévku k obědu? to snad nemyslíš vážně... polévka ti má "roztáhnout" trávicí trubici aby do tebe šlo lépe druhé jídlo, samotná tě jistě nezasytí!
      a ty plátky jsem myslela tak, aby jsi aspoň dva ještě přidala!

      Vymazat
  8. K tomu chlebíčku - když ho pečeš, odvážíš si všechny ingredience, pak si najdeš jejich kalorickou hodnotu (100 g polohrubé mouky - 1432 KJ, 100 g másla - 3070 KJ a podobně). Pak to vše sečteš (dohromady třeba 5534 KJ) a zvážíš celý chléb. Bude mít třeba 580 g. Ukrojíš si plátek, který taky zvážíš, bude mít třeba 60 g. A vypočítáš trojčlenkou.
    580 g.... 5534 KJ
    60 g......x KJ
    x= (60/580)*5534
    x= 572,5 KJ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee věc z matiky, kterou prakticky využiji! :))
      Mockrát děkuji, teď už mám polovinu v sobě, ale příště až budu péct tak se podle toho zařídím :)

      Vymazat
  9. Souhlasím s Iszou, stačí si spočítat celý chlebíček a pak to dělit .. :)
    Jinak nevím co bych ti poradila, to je na dýl, ale budu ti držet palce at se ti to vede .)
    a 1000 kcal je blbost! :)

    OdpovědětVymazat