neděle 2. února 2014

Svíčková na smetaně

Tento víkend jsem poprvé ve svém životě vařila Svíčkovou.
Lépe řečeno, tento víkend jsem poprvé vařila nějakou omáčku :D a kupodivu dopadlo to všechno výborně!!!
Celé rodině moc chutnalo a dokonce i já ji jedla s boulemi za ušima a to české kuchyni moc neholduji.
Ať nechválím jen sebe tak při ruce jsem měla nonstop svého taťku, který například nevydržel a když jsem válela knedlík tak mi ho raději vzal, protože se na to nějak nemohl déle dívat :D ale i to se nakonec zvládlo.

Též jsem poprvé špikovala maso :D nechci to házet na to, že to byl jen kousek masa (asi se táta bál, že to celé zkazím :D ), ale opravdu je to ten důvod!!! - maso se při špikování rozpadlo :D ale zázračný provázek situaci zachránil ;)

Ingredince:
cca 600 g hovězí svíčkové
50 g tuku (z anglické slaniny)
sůl
5 kuliček černého pepře
1 cibule
3 mrkve
2 petržele
půlka celeru
2 bobkové listy
sklenička halali
2-3 lžíce hořčice
1/2 smetany ke šlehání
voda podle potřeby
2 kuličky nového koření

Postup:
Den předem jsem maso naložila. Takže jsem nakrájela všechnu kořenovou zeleninu a dala do zapékací mísy. Doprostřed jsem položila prošpikované maso (kdyby někdo nevěděl, jak špikovat tak prostě vrazíte na několika místech nožem do masa a narvete tam špek :D ) a to jsem potřela hořčicí, na to všechno jsem vylila sklenici halali a nechala v lednici do druhého dne.
Ráno jsem si nakrájela cibuli a dala to na celou směs, dále jsem tam přihodila bobkové listy, koření, pepř a sůl. Pak už jen dusíme v troubě do měkka.
Až bude maso skoro hotové tak si můžete začít dělat knedlíky :)
Hotové maso vyndáme a zeleninu scedíme, poté ji hodíme do mixéru až z ní bude kašička (zde jsem přidala asi sklenici vody). Kašičku přidáme do vody ze zeleniny a pořádně promícháme, můžeme přidat ještě vodu.
Nakonec do omáčky dáme smetanu a je to ;)

Knedlíky jsem dělala z pytlíku takže jsem normálně vysypala směs přidala vodu a hnětala a hnětala a pak vařila :) příště už snad budu dělat domácí, ale nějak toho ten den bylo už moc poprvé :D

Já si k tomu dala jen tunu brusinek táta ještě kopec domácí šlehačky ;)

7 komentářů:

  1. Omáčkám příliš neholduji, ale svíčkovou bych brala hned! A s brusinkami je to teprve lahoda :)) Taky jsem omáčku ještě nikdy nedělala, ale když tak vidím tvůj recept, nejspíš se tomu asi i dokopu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že jsem tě tedy nakopla ;)
      Mě asi hodně znechutila omáčky babička, jak mi je v dětství pořád nutila :D takže teď dokážu sníst omáčku tak jednou za půl roku a to ještě jen vybrané omáčky :D

      Vymazat
  2. Já jsem typická Češka a svíčková patří k mým nejoblíbenějším jídlům.) Gratuluju k úspěchu, hned bych si ji dnes dala k obědu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Moje kamarádka taky jí omáčky od rána do večera :D
      To já mám spíš italsko-asijský žaludek :D

      Vymazat
  3. Českou kuchyni také moc nemusím, ale svíčková je vyjímka, tu mám fakt ráda, domácí, od babi :) Ta Tvá vypadá skvělě, omáčky vařit neumím, takže musím říct, že jsi šikovná :)

    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mého jsou omáčky nejtěžší, protože je tam až moc příležitostí něco zkazit :/ chce to pořádnou dávku odvahy :D
      Každopádně je zajímavé, jak všichni co nejedí omáčky jedí svíčkovou :)

      Vymazat
    2. Haha! máš pravdu, ani mě to nikdy nenapadlo! :D Asi je fakt dobrá :D

      Vymazat